הכל לבית

החלפת מנגנון תריס ידני

תריס חשמלי. צילום: מקומונט - רשת מקומונים באינטרנט

אם יש לכם תריס גלילה ידני, חשוב מאוד שתדעו שישנן מספר תקלות נפוצות בתריס מסוג זה כגון: רצועה שנקרעה, שלבים אשר יצאו מהמקום ולעיתים גם מנגנון שמתקלקל. אם אתם תוהים כיצד יודעים שהבעיה היא באמת במנגנון ולא ברצועה כלשהי בתריס, פשוט מאוד: נסו למשוך את הרצועה, אם היא לא באמת זזה ומסיימת את הפעולה שלה, פתחו את ארגז התריס העליון ונסו למתוח את הקפיץ. אם הקפיץ לא חוזר בחזרה למקום שממנו מתחתם אותו, ככל הנראה יש תקלה במנגנון ויש צורך להחליף אותו.

כיצד מחליפים את המנגנון בתריס גלילה ידני?

החלפת מנגנון גלילה בתריס ידני לא מהווה עבודה מורכבת מדי, אך מדובר על עבודה שרלוונטית למומחים בתחום בלבד ולא  כדאי לנסות לבצע אותה באופן עצמאי. העבודה תתבצע בכמה שלבים: בשלב הראשון יש להוציא את הברגים שמחזיקים את המנגנון הישן. המנגנון המדובר מצוין בחלק העליון של ארגז התריס. בשלב השני יש להתקין את המנגנון החדש באמצעות ניטים או ברגים בהתאם לחורים הקיימים ולמתוח את הקפיץ. בשלב השלישי יש לחבר רצועה חדשה. בשלב זה יש לכם כבר מנגנון תריס גלילה ידני חדש, אך כדאי גם להחליף את הרצועה כדי להשלים את התהליך. לאחר שהמנגנון החדש חובר, איש המקצוע ייקח רצועה חדשה באורך השווה לרצועה הישנה, יקשור אותה למנגנון וישחיל בפתח התחתון בארגז התריס, תוך כדי שהוא יסובב את המנגנון שש פעמים. בשלב הבא הוא יחבר את הרצועה למנגנון, ישחיל אותה דרך מעבר הרצועה העליון, התחתון ובחזרה לארגז ולסיום ימתח את הקפיץ ויחבר אליו את הרצועה.

חשוב מאוד לדעת, אם יש לכם צורך בהחלפת תריס גלילה ידני, יש לבחור רק באיש מקצוע המתמחה בתחום החלפת מנגנונים מעין אלה, אשר ניתן לסמוך עליו. יש לבדוק כי איש המקצוע המדובר עוסק באופן שוטף בביצוע העבודה המדוברת, מתוך ידע מקצועי רחב היקף וניסיון משמעותי וכי יש לו לא מעט המלצות ומוניטין חיובי.

מה המאפיינים של מנגנון תריס ידני?

ניתן למצוא תריסי גלילה ידניים גם כיום בלא מעט בתים על אף שכיום שולטים בשוק תריסי הגלילה החשמליים בשל היותם מתקדמים יותר. מנגנון של תריס גלילה הוא מנגנון אסתטי ובטיחותי. הוא גם מאוד כלכלי ופונקציונאלי ועל כן לא מעט אנשים עדיין בוחרים בתריס גלילה ידני כיום על אף שמוצע גם תריס חשמלי. השילוב של תריס אלומיניום חזק ועמיד עם מנגנון גלילה חשמלי, יוצר תריס איכותי מאוד לבית. גם תיקון תקלות במנגנון ידני יהיה הרבה יותר קל והרבה יותר זול מתיקון מנגנון גלילה חשמלי.

חשוב מאוד לדעת שהחלפת מנגנון של תריס גלילה ידני מהווה פעולה הרבה פחות מורכבת וזולה מאשר החלפת מנגנון גלילה חשמלי. מנגנון גלילה חשמלי הוא למעשה מנוע, שיש צורך להחליפו במנוע חדש ומתאים במידה והוא מתקלקל. לכן, גם עבור ביצוע העבודה המדוברת יש לפנות רק לאנשי מקצוע מנוסים בתחום, אשר מבינים גם בתחום המערכת החשמלית של התריס ויודעים כיצד להחליף אותה בצורה בטוחה.

פרסום באתר